GDPR - Uw Klant heeft er recht op



De Essentie van GDPR/AVG

 

De hectiek om voor 25 mei 2018 GDPR/AVG compliant te moeten zijn is achter de rug. Veel organisaties zijn in orde, maar er zijn toch nog veel organisaties onderweg of moeten zelfs nog starten met de implementatie.

De GDPR/AVG wetgeving is complex en er zijn nog veel onduidelijkheden. Toch is de essentie van de wetgeving goed, we moeten leren zorgvuldig  te zijn met de persoonsgegevens die we als organisatie ontvangen, verwerken en bewaren. Uw klant heeft er recht op, dat alleen al zou de belangrijkste reden moeten zijn om te voldoen aan de GDPR/AVG regelgeving.


In de praktijk blijkt het niet altijd zo eenvoudig om de GDPR/AVG volledig te implementeren, JRC kan u ondersteunen om samen vanuit de essentie van GDPR/AVG aan een implementatie te werken: niet volledig volgens de letter maar volgens de geest van de wet. Daarmee heeft u voldaan aan de basisvereisten en kan u verder blijven werken aan de optimalisatie van de GDPR/AVG implementatie.




 

 Methodiek: Essentie van GDPR/AVG

A - GDPR/AVG - Fundament

--> Procesbeschrijvingen

--> Toestemmingsmanagement

--> Optimalisatie van persoonsgegevens (Kwalitatief/kwantitatief)





Methodiek Klant aan het Stuur

B - GDPR/AVG – Awareness

--> Transparantie naar de klant

-->Bewustwording GDPR/AVG voor organisatie 



 



Methodiek Sturen op Klantcontact

C - GDPR/AVG - Toegevoegde klantwaarde

--> Nieuwe mogelijkheden voor optimalisatie klantcontacten

-- Inzichten en optimalisatie van de klantrelatie





 

.